ІТ-ресурси — одні з найважливіших активів будь-якої компанії, тому їхня безпека та безперебійна робота має вирішальне значення. В період віялових відключень все більше компаній  розглядають можливість розміщення своєї інфраструктури в захищеному центрі обробки даних. Проте як обрати надійний ЦОД для свого бізнесу?

В статті розглядаємо шість основних питань, на які слід звернути увагу під час вибору дата-центру.

Надійна система електропостачання, яка буде працювати навіть під час віялових відключень

Тимчасові відключення світла стали частиною “життя” бізнесу сьогодні. І забезпечувати безперебійну роботу “заліза” в офісі чи бізнес-центрі стало неможливо. Через відсутність дизельних установок або джерел безперебійного живлення в таких приміщеннях.

Тому в першу чергу зверніть увагу на систему електроживлення. В дата-центрі має бути як мінімум два незалежні енерговводи. Коли в роботі одного енерговвода стається збій, це ніяк не впливає на подальшу роботу. Адже навіть у випадку відключення двох незалежних ліній електроенергії у ЦОД, робота продовжується завдяки дизельним генераторам. Для їх повного запуску в роботу потрібно лише кілька десятків секунд. 

Так, в GigaCenter є два незалежні енерговводи та три власні дизельні генератори. Палива всередині них достатньо для продовження роботи на наступні 72 години. Після чого додаткові потреби в пальному закривають підрядники, які співпрацюють з ЦОД на основі суворих умов угоди про рівень сервісу (SLA).

Сертифікати, що вказують на надійність сервісів дата-центру

Варто перевірити, чи є у дата-центру сертифікат ISO/IEC 27001:2013. Це міжнародний сертифікат з інформаційної безпеки (ІБ). Його наявність означає, що всі системи управління дата-центру відповідають встановленим вимогам до системи управління інформаційної безпеки (СУІБ). Тобто ЦОД гарантує конфіденційність, цілісність та безпечне збереження розміщеної інформації клієнтів.

Також у сфері ЦОД велике значення мають сертифікати TIER III та відповідність стандартуTIA 942.

Сертифікат TIER III — “ступінь надійності” дата-центру. Конкретний рівень TIER описує вимоги до резервування інженерних систем ЦОД, наприклад, системи охолодження або електропостачання. Чим вищий рівень, тим більш відмовостійким та надійним є дата-центр. 

TIA-942 диктує основні умови до проєктування ЦОД: від необхідних характеристик місцезнаходження до побудови приміщення.

Відповідність вимогам цим сертифікатам надає клієнтові впевненості в тому, що дата-центр побудований згідно встановлених міжнародних умов, а всі інженерні системи будуть працювати безперебійно. 

І останнім є сертифікат PCI DSS. Це стандарт безпеки індустрії платіжних карт. В дата-центрі зберігається багато конфіденційних даних, одна з них — платіжна інформація. Наявність сертифікату в ЦОД означає, що платіжні дані клієнтів, які зберігаються на серверах ЦОД захищені від несанкціонованого доступу.

GigaCenter побудований відповідно до вимог рівня TIER III та стандарту TIA 942. Також щороку ЦОД проходить ресертифікацією за міжнародними стандартами ISO/IEC 27001:2013 та PCI DSS.

Можливість вибору операторів зв'язку в дата-центрі

Питання лінків має ключове значення, адже доступ до послуг кількох операторів зв'язку забезпечує безперебійний зв'язок замовника зі своїми пристроями навіть у разі збою на одному з них. Тому перед тим як орендувати місце для сервера необхідно з'ясувати, які оператори представлені в обраному вами дата-центрі.

В GigaCenter присутні 12 операторів зв'язку, незалежні магістралі до UA-IX та GIGANET. Також маємо пряме включення до телеком-операторів рівня L1, що підвищує швидкість обміну даними та знижує затримку в передачі інформації.

Надійні інженерні системи та SLA-договір

Важливим питанням є наявність всіх необхідних інженерних систем в дата-центрі. Мова йде  про систему охолодження, енергопостачання, протипожежний захист та систему моніторингу. Адже для правильної роботи обладнання необхідні такі умови як безперебійне електропостачання, правильна температура в машинних залах, рівень вологості, наявність системи пожежогасіння. Всі ці елементи впливають на термін служби розміщеного обладнання.

Крім того важливим є факт підписання із підрядником SLA-угоди. Це угода, що заключається між замовником та дата-центром і в ній визначені основні умови обслуговування. Простими словами, вимірна якість послуги дата-центру, яку постачальник зобов'язується надати. Завдяки цьому договору клієнт розуміє які послуги будуть виконані, коли та в якому обсязі.

В GigaCenter показник SLA становить 99,982% на стабільність послуги колокейшн. Тобто, максимальний час простою всього 7,46 хвилини на рік. І це найголовніша різниця між звичайною та SLA-угодою.

Техпідтримка 24/7 та додаткові сервіси

При виборі дата-центру, особливо  у часи війни, коли не завжди є можливість відвідати його самостійно важливими стають додаткові послуги. Спеціалісти дата-центрів можуть виконати за ваших співробітників необхідні роботи з розміщеним обладнанням. Також такий сервіс необхідний у разі проведення планових обов'язкових робіт із “залізом”. Ну і звісно цілодобова техпідтримка. Ви маєте бути певні, що в разі виникнення питань у роботі сервісів або обладнанням ваш запит опрацюють в будь-який час доби.

В GigaCenter клієнти можуть замовити сервіс «Smart hands». Це виконання необхідних робіт з розміщеним обладнанням співробітниками ЦОД. Support-команда також доступна 24/7/365. Крім того контролювати роботу обладнання замовників цілодобово допомагає техпідтримка та система моніторингу ЦОД.

Фізична безпека серверів

Доступ до даних також повинен бути захищений на фізичному рівні. З цієї причини необхідно з'ясувати, як дата-центр піклується про безпеку даних, як виглядає процедура доступу в машинні зали, чи розділена будівля на зони з пропускним режимом.

У GigaCenter будівля розділена на зони з контролем доступу за магнітними картами. На вході в центр обробки даних встановлено систему контролю доступу та шлюзову систему проходу. Аби потрапити всередину клієнтові необхідно пред'явити документи, бути у списках дозволених осіб для відвідування та пройти перевірку відділом охорони. 

Територія навколо ЦОДу завжди знаходиться під відеоспостереженням, а пост охорони працює 24/7.  Крім того, гості, які відвідують дата-центр, повинні повідомити про своє прибуття за 24 години та ідентифікувати себе з документом, що засвідчує особу. 

До вибору дата-центру необхідно відноситися серйозно, адже ви довіряєте найважливіше — інформацію бізнесу. Тому перевіряйте надійність дата-центрів, завдяки нашому чек-листу. Адже розміщення сервера в дата-центрі — гарантія збереження вашої інформації та безперебійної роботи обладнання.