до переліку новин
22
Трав
2020
Трав
2020
22 Трав 2020
COVID-19 в дата-центрах: ризики та реальність
У квітні 2020 року фахівці Uptime Institute провели глобальне дослідження впливу COVID-19 на дата-центри світу. В ході аналізу експерти опитали понад 200 фахівців, які працюють з критичною ІТ-інфраструктурою в різних куточках світу.
Головні ризики сфери ЦОД в період карантину
За результатами опитування експерти Uptime Institute визначили 7 основних ризиків, які пандемія представляє для сфери дата-центрів:
- більшість опитаних (32%) стверджують, що найбільший ризик пов'язаний з тим, що скорочення кількості IT-персоналу призведе до можливих ускладнень в роботі сервісу (в разі появи інцидентів, простоїв та інших ризиків може не вистачити кваліфікованих спеціалістів для їх усунення);
- на другому місці (17%) - втрата доходу від бізнесу;
- близько 15% стверджують про скорочення планового обслуговування обладнання;
- 10% стверджують про відкладання проектів будівництва ЦОД;
- понад 6% відзначили незаплановане збільшення попиту на IT-інфраструктуру;
- ще 6% стверджують про нестачу критичних запасних частин обладнання для інфраструктури;
- інші причини близько 14%.
В GigaCenter ми спостерігаємо незаплановане збільшення попиту на наші сервіси під час карантину. Зважаючи на те, що працівники компаній були переведені на дистанційну роботу та бізнес-центри закрилися на час пандемії, бізнес почав переходити на використання віртуальних сервісів, а також розміщувати обладнання в дата-центрах. Оскільки саме комерційний ЦОД, завдяки цілодобовому режиму роботи, зможе гарантувати безперебійність функціонування розміщенного обладнання клієнтів.
Саме тому ми відчули значний стрибок попиту на колокейшн серверних стійок. В зв’язку з цим наша команда зараз проводить роботи, пов’язані із запуском нового модуля - головний інженер GigaCenter Констянтин Панченко.
Зважаючи на те, що більшість дата-центрів обмежили доступ до території ЦОД для клієнтів та персоналу, від роботи якого не залежить безперебійність роботи інфраструктури, експерти також стверджують про довгостроковий ризик галузі, що пов’язаний із дефіцитом IT-спеціалістів.
Проте нестача персоналу є не єдиною проблемою. На запитання про найголовніші ризики, які COVID-19 становить для сфери ЦОД протягом наступних 90 днів, опитані спеціалісти також відмічають затримку будівництва дата-центрів з наступним скороченням планового обслуговування обладнання.
Нові виклики для керівництва
Безумовно найважливішим завданням для топ-менеджменту дата-центрів під час карантину став захист здоров’я власних співробітників. Серед опитаних спеціалістів кожен без винятку здійснив сукупність заходів щодо організації безпечної роботи на території ЦОД:
- забезпечили співробітників засобами індивідуального захисту;
- обмежили кількість відвідувань дата-центру клієнтами;
- ввели обов’язкові санітарні роботи на території дата-центрів (прибирання, кварцування приміщень);
- інші.
Так в дата-центрі GigaCenter ми також провели чималу роботу в цьому напрямку. Для всіх членів команди, а також для відвідувачів передбачені базові запобіжні заходи (маски і антисептики для рук). Проводимо щоденне кварцування приміщень, контролюємо кількість людей, які можуть перебувати у модулі одночасно.
Ми максимально обмежили відвідування нашого ЦОД і здійснюємо їх тільки у випадках, життєво необхідних для компаній. Також ми розробили тимчасові правила перебування на території нашого дата-центру – відмічає Констянтин Панченко.
І якщо захист здоров’я IT-спеціалістів – це завдання номер один для керівної ланки дата-центрів, то уникнення відключень та перебоїв у сервісі, що надаються ЦОД у зв’язку із пандемією – наступне важливе завдання керівництва.
В проведеному опитуванні 84% респондентів не зазнали сповільнення або відключення послуг, які могли бути віднесені до COVID-19. Однак 4% стверджують, що зіткнулися з таким типом відключення сервісу, а 10% - наголошують на сповільненні обслуговування, пов’язане з COVID-19.
В дата-центрі GigaCenter не зафіксовано жодного факту сповільнень або відключень сервісу клієнтами. Навпаки, за час карантину зросла популярність такої послуги як «SmartHands» (сервіс, що надає мажливість оперативно виконати необхідні роботи з обладнанням клієнта в будь-який час доби, завдяки спеціалістам дата-центру).
З метою захисту здоров’я наших співробітників та клієнтів, на час карантину наша команда надає послугу «SmartHands» безкоштовно - коментує Констянтин Панченко.
Що чекає сферу дата-центрів в майбутньому?
Індустрії у всьому світі сильно постраждали від пандемії. Багато компаній переживають складний етап існування, а деяким навіть довелося призупинити діяльність. Організація Об'єднаних Націй оцінила ситуацію на світовому ринку та спрогнозувала, що економіка втратить близько 2 трлн доларів у результаті пандемії в наступні 12 місяців.
Проте, яке майбутнє для сфери дата-центрів після закінчення карантину прогнозують експерти? Спеціалісти вбачають два основних сценарії розвитку галузі. Перший полягає в тому, що сектор може процвітати, зважаючи на попит, що буде спричинений появою нових технологій (наприклад, 5G та Інтернету речей). Є багато припущень, що повернення галузі в звичний режим існування буде тривалим, проте без загального падіння показників розвитку.
Другий сценарій менш позитивний. Експерти вбачають, що майже весь попит на сервіс дата-центрів та інвестиції в дану сферу будуть швидко зменшуватися (принаймні дуже сповільняться). Що в подальшому може призвести до «тривалої депресії» сфери ЦОД.
Коментарі
GigaCenter
Читати ще
GigaCenter
21
Листоп
2024
Листоп
2024
21 Листоп 2024
Sidus Space побудує шість супутників для зберігання даних на орбіті Місяця
Ваш коментар