Ринок ЦОД швидко зростає: за останні п'ять років в світі побудували близько 80 тисяч нових дата-центрів. Розміщуючи своє обладнання в комерційному ЦОД, клієнти заощаджують на обслуговуванні інфраструктури. У свою чергу, співробітники дата-центру забезпечують безперебійність, безпеку і надійність роботи їх серверів. Наприклад, GigaCenter відповідає категорії надійності Tier 3: рівень відмовостійкості - 99,982%, максимальний час простою - не більше 1,5 години на рік.

Якщо в компанії вирішили довірити свою інфраструктуру фахівцям дата-центру, важливо ретельно підготуватися до процесу міграції, тобто переїзду. Головне, що потрібно від клієнта, - визначити, скільки місць і кіловат харчування йому потрібно, а також у кого зі співробітників компанії буде доступ до обладнання в майбутньому. Потім - в цілісності доставити техніку в дата-центр.
Кожен з цих етапів має свої нюанси. Про те, що потрібно зробити, щоб переїзд в ЦОД був максимально комфортним, розповів інженер групи технічної підтримки дата-центру GigaCenter Максим Черненко.

1.   Складіть список співробітників, які матимуть доступ до ЦОД

На етапі підписання договору з дата-центром клієнту запропонують затвердити перелік людей, які матимуть доступ до розміщеного обладнання. Для цього потрібно вказати їх імена, номери телефонів і адреси електронної пошти. Такий підхід дозволяє співробітникам дата-центру контролювати безпеку і не допустити, щоб в центр обробки даних незаконно проник хтось сторонній.

Щоб потрапити в ЦОД після переїзду, співробітнику компанії-клієнта потрібно буде подати заявку з авторизованої пошти - інші запити розглядатися не будуть.
По телефону, як правило, заявки не приймаються. Як пояснюють в дата-центрі, цей канал зв'язку менш надійний: зловмисникам простіше заволодіти номером людини, ніж корпоративною поштою.
Тому телефон використовується тільки в екстрених випадках. Наприклад, якщо з корпоративним поштовим ресурсом, розміщеним в ЦОД, виникнуть технічні неполадки і оформити заявку на відвідування дата-центру поштою буде неможливо.

2.   Визначке, кому і який рівень доступу надати

Щоб максимально убезпечити обладнання від несанкціонованого доступу, в дата-центрах клієнтам пропонують ввести кілька рівнів доступу для різних співробітників. Наприклад, в GigaCenter використовують поділ на чотири рівні - в залежності від того, наскільки швидко і вільно людина може отримати дозвіл на візит до ЦОД.
Спеціаліст, який має перший рівень доступу, не може особисто відвідувати дата-центр. Він має право тільки запитати допомогу співробітників ЦОД, наприклад, перезавантажити обладнання або замінити несправний кабель.
Співробітник з другим рівнем доступу може приїжджати в ЦОД тільки після того, як отримає письмове схвалення заявки на доступ від своїх колег з третім або четвертим рівнями.
Власник третього рівня доступу може потрапити в дата-центр цілодобово - для цього достатньо заздалегідь подати заявку. Також він може взяти з собою колег з другим рівнем, якщо заздалегідь надішле лист із запитом на їх доступ. Крім того, він може провести з собою і інших фахівців, яких немає в списку. Для цього теж потрібно попередньо оформити заявку, але під час візиту в ЦОД співробітник з третім рівнем доступу не повинен залишати їх одних в приміщенні з обладнанням.
Найвищий, четвертий рівень, - у співробітника, на ім'я якого укладено договір. Як правило, це технічний або IT-директор. У невеликих компаніях - власник бізнесу. Це єдина людина, яка має право вносити зміни до переліку прав доступу в майбутньому. Також у нього є всі ті ж повноваження, що у і людей з третім рівнем доступу - приїхати в ЦОД в будь-який час доби за попередньою заявкою, а також підтверджувати запити від співробітників з більш низькими рівнями доступу.
Клієнту дуже важливо продумати, яким співробітникам які права доступу надати. Наприклад, фахівцям, які будуть часто приїжджати в ЦОД, варто заздалегідь надати доступ третього рівня, щоб кожен раз не витрачати час на підтвердження візиту.

3.   Складіть список обладнання, яке будете перевозити

Перед переїздом клієнт повинен передати в дата-центр перелік обладнання, яке він хоче перевезти, і його технічні характеристики. Співробітники ЦОД попередньо вивчають призначення і особливості супроводу кожної одиниці техніки.
Наприклад, якщо фахівці компанії вкажуть розмір обладнання в юнітах, інженери техпідтримки відразу підготують всі необхідні допоміжні засоби для його вивантаження, встановлення і настроювання. Це особливо важливо, якщо якийсь сервер має нестандартний розмір і потрібно адаптувати серверну стійку до його параметрів. Такий підхід дозволяє скоротити процес переїзду і не обговорювати всі деталі прямо під час перенесення обладнання.
Якщо ж ми не підготуємся заздалегідь, можуть виникнути затримки. Фахівці дата-центру наводять такий приклад: клієнти привезли одне обладнання, а в попередніх документах вказували інше. Технічно в цьому немає нічого страшного, але групі підтримки довелося перевіряти всі папери і з'ясовувати, хто саме і на якому етапі допустив помилку. Паперова тяганина затримала переїзд - довелося чекати, поки керівництво з боку клієнта підтвердить нові найменування техніки.

4.   Подбайте про окремий поштовий сервер

Іноді поштовий сервіс, на якому зареєстровані авторизовані електронні адреси співробітників, знаходиться безпосередньо серверах клієнта, які транспортуються в ЦОД. Як кажуть фахівці дата-центру, такий підхід - не найкраще рішення.
Справа в тому, що фізичне обладнання має обмежений термін експлуатації і може стати непридатним для використання, поки буде перебувати в дата-центрі. До того ж, навіть найдорожчі сервера можуть дати збій. У такому випадку клієнт не зможе скористатися поштою, щоб подати заявку на відвідування дата-центру і провести там необхідні роботи.
Тому фахівці ЦОД рекомендують, щоб поштовий ресурс був незалежний від обладнання, яке буде зберігатися в дата-центрі. Наприклад, хорошим рішенням може стати поштовий клієнт в «хмарі», до слова ми пропонуємо хмарний продукт Zimbra або якийсь незалежний ресурс, наприклад Gmail.

5.   Заздалегідь підготуйте необхідні витратні матеріали

Готуючись до переїзду, клієнт повинен підготувати і взяти з собою всі необхідні кабелі - як мінімум, для підключення до електрики та до мережі. У разі виникнення питань, що саме брати, краще заздалегідь уточнити у інженерів техпідтримки - вони обов'язково підкажуть.
Якщо представники компанії щось забудуть, швидше за все, співробітники дата-центру нададуть їм свої витратні матеріали - як правило, це безкоштовна послуга. Але пошук відповідних матеріалів під конфігурацію обладнання клієнта може зайняти час і неприємно затягнути переїзд.

6.   Не соромтесь розпитати про всі технічні моменти

Важливо заздалегідь з'ясовувати у співробітників дата-центру всі вимоги до обладнання, щоб максимально забезпечити його безперебійну роботу.
Наприклад, в GigaCenter є резервні кошти харчування електромережі - на випадок, якщо раптом у всьому місті виникнуть проблеми з енергопостачанням. Щоб ЦОД міг забезпечити безперебійну роботу інфраструктури, на серверах повинно бути два введення під електроживлення - під основний і резервний канали. Якщо введення тільки одне, то при переході на резервне живлення може виникнути збій.
Також має значення, якого розміру серверні стійки в ЦОД. Якщо виявиться, що вони не відповідають розмірам устаткування, то можуть виникнути проблеми - наприклад, з охолодженням і вентиляцією. Бувають випадки, коли інженерам дата-центру доводиться збирати заново стійку під параметри техніки клієнта. На це потрібен час і матеріали.
Тому всі побажання і вимоги до сервісу дата-центру потрібно заздалегідь обговорити зі співробітниками ЦОД. Вони підкажуть, що для цього може знадобитися в тому числі і з боку клієнта.

7.   Погодьте з дата-центром деталі переїзду: час, транспорт та документи

Щоб переїхати, представники клієнта повинні домовитися з співробітниками ЦОД про конкретний час. При цьому якщо в заявці представники компанії зазначили один час, але з якихось причин вони не встигають бути вчасно - краще попередити про виниклу ситуацію, щоб на місці не виникло ніяких накладок.
Також має значення, на якому транспорті клієнт привезе устаткування - на особистому автомобілі або ж скористається послугами компанії-перевізника або таксі. На парковку дата-центру допускають тільки ті машини, які позначені в заявці замовника. Тому якщо це буде особиста машина, потрібно заздалегідь вказати її номер і модель. Якщо авто транспортної компанії, важливо попередити співробітників техпідтримки, щоб вони зустріли клієнта біля в'їзду в ЦОД - інакше його не пропустять.
Щоб увійти на територію дата-центру, знадобляться документи, що підтверджують особистості всіх відвідувачів, - наприклад, паспорт або права. Без них не допустять в приміщення ЦОД, незалежно від рівня зазначеного доступу або займаної позиції. Такі заходи необхідні, щоб забезпечити безпеку обладнання всіх клієнтів.

8.   Переїзжджаючи, запакуйте обладнання в коробки

Не варто економити час на упаковці обладнання. Чим акуратніше і ретельно це зробить клієнт, тим більше шансів, що воно доїде до дата-центру в цілості й схоронності. Коробки з щільного картону з елементами захисту від ударів (плівка, що поглинає вібрації) захистять обладнання від пошкоджень під час переїзду в транспорті. До того ж, так його буде простіше вивантажувати з машини і заносити в ЦОД.

9.   У разі необхідності, заздалегідь домовтесь про допомогу з боку дата-центру

Більшість дата-центрів, в тому числі і GigaCenter, пропонують клієнтам послугу по встановленню обладнання. У такому випадку від компанії-замовника потрібно тільки присутність - все інше зроблять співробітники ЦОД.
Щоб скористатися послугою, потрібно заздалегідь надіслати фахівцям техпідтримки список устаткування, а також схеми підключень всіх пристроїв. Без такого плану співробітники дата-центру не мають права працювати з технікою клієнта.

Для комфортного ведення бізнесу нашими клієнтами група технічної підтримки дата-центру GigaCenter працює для вас 365/24/7. У разі виникнення питань щодо міграції в ЦОД ви завжди можете звернутися до наших фахівців для консультації за тел. +38 044 591 11 88 (вн. номер 2302, 2303).