31 березня  відзначають Всесвітній день резервного копіювання. І впевнені, що не кожен бізнес приділяє цій темі достатню увагу. Адже як кажуть, люди діляться на тих, хто резервує дані, і тих, хто ніколи їх не втрачав. 
Тому в статті розберемо, що таке резервне копіювання, для чого воно виконується і які його види існують. А також як це зробити, щоб наші дані були в безпеці.

Резервне копіювання — основні принципи захисту інформації

В IT-індустрії досить відомим є правило 3-2-1. Згідно з яким, надійний захист даних — це принаймні три копії на двох різних пристроях. Одну з цих копій слід зберігати в іншому місці. 
Останніми роками цей принцип був дещо змінений із появою програм-вимагачів, які блокували доступ до системи або перешкоджали читанню інформації, а потім вимагали викуп. Тому одна з копій має бути збережена на офлайн-носії.

правило 3-2-1

Резервне копіювання — це дуже широке поняття, особливо в наш час, коли існує безліч різних онлайн-носіїв, на яких ми можемо розміщувати дані. Хмарне резервне копіювання також стає все більш популярним.

Основні типи резервних копій

Повна. Це повна резервна копія ваших даних. У разі помилки або збою можливо відновити повний стан системи до події. Єдиним недоліком є ​​час, необхідний для його створення, і дисковий простір, який він займає.
Диференційна. Характеризується тим, що створюється резервна копія лише з тієї інформації, яка була додана або змінена після останнього повного резервного копіювання. Хоча він займає мало місця, для відновлення повного стану системи потрібні дані з останньої повної та останньої накопичувальної резервної копії.
Інкрементна. Найпростіший та найшвидший варіант резервування при якому копіюються лише ті файли, які змінилися з часу попереднього резервного копіювання. Це означає, що в разі катастрофи нам знадобиться не тільки остання повна резервна копія, а й усі менші. Це може призвести до необхідності відновлення системи з кількох десятків її копій, а це може зайняти багато часу.

Види бекапів

Як підготувати компанію до несподіваного збою системи

Спосіб резервного копіювання необхідно враховувати з самого початку створення ІТ-інфраструктури. Не лише з технологічної сторони, а й бізнесової, тобто задач, що стоять перед компанією. 
Логічно, що бізнес, який має справу з великими масивами інформації та щоденною обробкою великих обсягів даних буде використовувати більш повні методи резервування на відміну від компанії, в якій ресурси обмежені незначними документами, які легко відтворити.
У першому випадку нам потрібна не тільки резервна копія, але й резервний центр обробки даних. Розв'язати таку задачу допоможе реплікація даних.
Реплікація центру обробки даних (DR) реплікує дані кешу між кластерами. Працюючи з декількома ЦОД, важливо переконатися, що у разі, якщо один дата-центр вийде з ладу, інший — повністю зможе забрати його навантаження та дані. Тобто кожен кластер послідовно синхронізує свої дані з іншими центрами обробки даних, їх може бути один або більше. 
Також в питанні резервування даних бізнесу важливим є створення плану боротьби з масштабним збоєм, де значну увагу варто приділити процедурі плану аварійного відновлення (DRP). Він визначає, як ми захищаємо себе від втрати інформації і систематизує весь процес.
Така процедура включає кілька важливих етапів:
  • Надайте пріоритет важливості. Визначте стратегічно важливу інформацію, від втрати якої може зупинитися робота бізнесу та ту, втрата якої не призведе до “краху”. Так ви зможете створити пріоритизацію даних бізнесу. 
  • Встановіть частоту резервного копіювання та швидкість відновлення. Незалежно від того, чи хочете ви створювати резервні копії раз на день, раз на тиждень або раз на місяць, ця інформація має вирішальне значення під час вибору методу резервного копіювання. Можливе географічне розташування резервної копії та використовувані технології також залежать від запланованої швидкості відновлення.
  • Визначте політику та процедури безпеки даних. Тепер настав час заглибитися в деталі – вам потрібно знати, як часто потрібно створювати резервні копії кожної категорії інформації, скільки копій потрібно зробити та де вони будуть розташовані.
  • Підготуйте бюджет. Будуючи складну ІТ-інфраструктуру, ми часто забуваємо виділити бюджет на резервне копіювання, що є великою помилкою. Варто порахувати втрати, спричинені втратою даних і перервою в роботі. Дізнавшись це, ми можемо легко оцінити бюджет, необхідний для резервного копіювання.
  • Захистіть дані, які ви обробляєте поза центром обробки даних. Буває, що наша система використовує гібридні рішення. Деякі дані обробляються за межами наших серверів, наприклад, у хмарі, або наші сервери розташовані в кількох дата-центрах. У цьому випадку кожне з цих місць має мати власну резервну копію.
Раніше ми писали чому сервери з даними безпечніше зберігати в дата-центрі, ніж в офісному приміщенні.